Taizhou Huangyan Aoxu قالب شرکت فناوری، با مسئولیت محدود

قالب با کیفیت بالا و .product، خدمات حرفه ای، هسته تامین کننده در صنعت تولید قالب!

banner
صفحه اصلی > اخبار > محتوای

Harbor Energy Plc و Wintershall Dea سهامداران قرارداد ادغام تجاری را امضا کردند

- Dec 27, 2023-

news-414-233

BASF، LetterOne، و Harbour Energy plc (از این پس "شرکت بندرگاه" نامیده می شود) در 21 دسامبر 2023 یک قرارداد ادغام تجاری امضا کردند که کسب و کار اکتشاف و تولید Wintershall Dea را به شرکت هاربر، از جمله دارایی های تولید و توسعه و حقوق اکتشاف در آن، انتقال داد. نروژ، آرژانتین، آلمان، مکزیک، الجزایر، لیبی (به استثنای Wintershall AG)، مصر، و دانمارک (به استثنای Ravn)، و مجوز جذب و ذخیره کربن (CCS) از Wintershall Dea. به عنوان مبادله، در پایان معامله، سهامداران Wintershall Dea - BASF (72.7٪) و LetterOne (27.3٪) - مبلغ کل نقدی 2.15 میلیارد دلار (سهم مربوطه BASF: 1.56 میلیارد دلار) و سهام جدید منتشر شده دریافت خواهند کرد. توسط هاربر، معادل کل 54.5 درصد از سهام شرکت توسعه یافته بندر (سهم BASF: 39.6 درصد). ارزش سرمایه گذاری توافق شده دارایی های Wintershall Dea 11.2 میلیارد دلار آمریکا است. این مبلغ شامل اوراق قرضه معوق با ارزش اسمی تقریباً 4.9 میلیارد دلار از Wintershall DEA است که پس از تکمیل معامله به شرکت هاربر منتقل می شود.
BASF پیش از این خروج خود را از تجارت نفت و گاز خود اعلام کرده بود. از طریق این معامله، BASF گام مهمی در جهت این هدف استراتژیک برداشته است. با توجه به اینکه هاربر در بورس اوراق بهادار لندن درج شده است، سهام BASF در شرکت ادغام شده پس از تکمیل معامله می تواند منحل شود. دکتر دیرک الورمن، مدیر مالی گروه BASF، اظهار داشت: "علاوه بر بخش نقدی، پس از تکمیل معامله، BASF سهام شرکت هاربر را به دست خواهد آورد که پتانسیل عظیمی برای ایجاد ارزش فراهم می کند و شرایط را برای BASF ایجاد می کند. در سال های آینده به تدریج از تجارت نفت و گاز خود به صورت بهینه خارج شود.»
دفتر مرکزی و کارکنان مرتبط Wintershall Dea شامل این معامله نمی شود. این امر مستلزم تجدید ساختار بیشتر و در نهایت بسته شدن دپارتمان‌های مقر کاسل و هامبورگ است که تقریباً 850 کارمند را شامل می‌شود. شرکت هاربر قصد دارد تعدادی کارمند را در شرکت ادغام شده بگنجاند. بررسی دقیق تری در طول دوره از امضای قرارداد تا تکمیل معامله انجام خواهد شد و جزئیات بیشتر مورد توافق قرار خواهد گرفت. طبق مقررات و رویه های قانونی مربوطه، نمایندگان کارکنان در این فرآیند شرکت خواهند کرد.
همزمان با انجام معاملات با شرکت هاربر، تجارت مرتبط Wintershall Dea در روسیه نیز طبق برنامه در حال تقسیم قانونی است. BASF و LetterOne به عنوان مالکان شرکت مسئول کسب و کارهای مرتبط با روسیه به خدمت خود ادامه خواهند داد. دولت فدرال آلمان تضمین های سرمایه گذاری مهمی را برای این مشاغل ارائه می دهد. کسب‌وکارهای مرتبط روسیه شامل سهام در سرمایه‌گذاری‌های مشترک روسیه، 51 درصد در Wintershall AG در لیبی، 50 درصد در Wintershall Noordzee BV در هلند، و 15.5 درصد در Nord Stream AG است.
علاوه بر این، Wintershall Dea همچنان در حال آماده سازی برای فروش سهام خود در WIGA Transport Beteiligungs GmbH&Co است. KG (WIGA) به طور جداگانه، که در این معامله گنجانده نشده است. WIGA در تجارت حمل و نقل گاز طبیعی در آلمان تخصص دارد و یک سرمایه گذاری مشترک بین Wintershall Dea (50.02٪) و SAFE Security Energy for Europe GmbH (49.98٪) است. شرکت‌های تابعه مستقل WIGA مسئول بهره‌برداری از شبکه‌های خط لوله فشار قوی، از جمله شبکه حمل و نقل GASCADE، OPAL و NEL هستند.
تا پایان معامله، شرکت Wintershall Dea and Harbor به عنوان شرکت های مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. نمی توان تضمین کرد که معامله توافق شده تکمیل می شود. علاوه بر موارد دیگر، این معامله همچنین مستلزم تأیید آژانس های نظارتی ادغام و تملک و مقامات سرمایه گذاری خارجی در کشورهای مختلف است. در صورت تایید این مقامات نظارتی، انتظار می‌رود این معامله در سه ماهه چهارم سال 2024 تکمیل شود.
در نیمه اول سال 2023، درآمد تخمینی کسب و کار ادغام شده Wintershall Dea 5.1 میلیارد دلار و درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک، استهلاک و هزینه های اکتشاف (EBITDAX) 3.7 میلیارد دلار بود. به طور کلی، در نیمه اول سال 2023، تولید روزانه هاربر و وینترشال دی تقریباً 513000 بشکه معادل نفت بوده است. در سال 2022، درآمد تخمینی از کسب و کار تلفیقی 13.5 میلیارد دلار و درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک، استهلاک و هزینه های اکتشاف (EBITDAX) 10.3 میلیارد دلار است. به طور کلی، تولید روزانه هاربر و وینترشال دی در سال 2022 تقریباً 526000 بشکه معادل نفت است. تا پایان سال 2022، کل ذخایر تایید شده و برآورد شده (2P) معادل 1.5 میلیارد بشکه نفت بود.
BASF مورگان استنلی را به عنوان مشاور مالی انحصاری برای این معامله منصوب کرده است، در حالی که Freshfields Bruckhaus Deringer مشاور حقوقی است.